این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتقای رزومه با چاپ مقاله ISI

 

یک طرح پژوهشی زمانی می تواند ماندگار شود که نتایج آن در قالب یک مقاله به چاپ برسد. امروزه در تمامی دنیا، آنچه که رزومه علمی هر فرد را تقویت می کند، تعداد مقالاتی است که در دوران تحصیل و با انجام طرح های پژوهشی مختلف به چاپ رسانده است. به همین دلیل است که محققین و دانشجویان باید با قواعد مقاله نویسی و ساختار مقاله آشنایی داشته باشید. یکی از انواع مقالات علمی، مقالات ISI است که وقتی اسمی از ISI به میان می آید اولین سوالی که در زمان نگارش این نوع مقاله در ذهن ما ایجاد می شود این است که مقاله ISI دقیقا چیست و چه برتری هایی نسبت به سایر مقالات دارد؟

برای نگارش و چاپ مقاله ISI معمولا نیاز به ترجمه مقاله از فارسی به انگلیسی و یا بالعکس به صورت کاملا تخصصی احساس می شود. در این نوشته به بررسی مقاله ISI و نحوه نگارش و چاپ مقاله ISI و همچنین ضرورت واگذاری یک سفارش ترجمه مقاله تخصصی به مترجمی با تحصیلات دانشگاهی در همان رشته پرداخته شده است.

معرفی مقاله ISI

کلمه ISI مخفف Institute for Scientific Information است. یک موسسه علمی بسیار قوی است که سالانه، مجلات علمی مختلف را بررسی کرده و برخی از آن ها به عنوان یک مجله معتبر، معرفی می کند. سپس هر کدام از این مجلات را با معیارهای معتبر و استاندارد، ارزش گذاری کرده و امتیازی را تحت عنوان Impact Factor به ژورنال ها اختصاص می دهد. چاپ مقاله در یکی از مجلات مورد تایید این موسسه، مقاله ISI را به دنبال خواهد داشت. توجه داشته باشید که با چاپ مقاله ISI در یکی از ژورنال های معتبر کارنامه علمی شما بسیار درخشان خواهد شد.

راهنمای نگارش مقاله ISI

  • هدف مقاله نویسی

شما قبل از این که نگارش یک مقاله تخصصی ISI را شروع کنید، ابتدا باید هدف خود را از این کار تعیین کنید. زمانی که شما یک پروژه تحقیقاتی را انجام می دهید، این امکان وجود دار که از آن به بعد بر روی آن تمرکز کرده و بتوانید بیش از یک مقاله ISI را از آن استخراج نمایید. اما شما ابتدا باید تمامی جوانب تحقیق را بررسی کرده و ملاحظه کنید که قرار است دقیقا چه مطالب و نتایجی را هنگام چاپ مقاله ISI بیان کنید؛ سپس مقاله نویسی آغاز می شود.

  • تعیین چارچوب کلی مقاله

این که شما یک کلیت از مقاله را در اختیار داشته باشید، کمک می کند که مقاله نویسی ساده تر و سریع تر پیش برود. بنابراین به منظور این که چاپ مقاله ISI تخصصی با موفقیت انجام شود، ابتدا یک ساختار مناسب را برای آن تعیین کرده و سپس نگارش را شروع کنید. زمانی که مطالب مورد نیاز برای نگارش مقاله را انتخاب کردید، ابتدا یک عنوان مناسب را برگزینید و سپس مطالب را دسته بندی نمایید. تمامی مقالات از بخش های ثابت شامل چکیده، مواد و روش ها، بیان نتایج، نتیجه گیری و بحث تشکیل شده است. لذا ساختار مقاله ISI را برحسب این قسمت ها تنظیم نمایید.

  • انتخاب یک مجله علمی معتبر

توجه داشته باشید که چاپ مقاله ISI در یک ژورنال معتبر، رزومه علمی شما را به خوبی ارتقا می دهد به گونه ای که همین یک مقاله می تواند به اندازه چند مقاله در سایر ورنال ها تاثیر گذار باشد. لذا توصیه می شود که بعد از تدوین ساختار کلی مقاله،  مجله معتبر با  Factor Impact بالا را انتخاب کرده و فرمت مقاله ISI را متناسب با آن تنظیم کنید. اکنون می توانید مقاله خود را Submite کرده و منتظر داوری باشید.

ضرورت ترجمه تخصصی مقالات

برای نگارش، ارسال و چاپ مقاله ISI در یکی از ژورنال های معتبر، معمولا نیاز به ترجمه مقاله ISI به فارسی یا ترجمه مقالات فارسی به زبان انگلیسی توسط محقق احساس می شود. در این زمینه یعنی ترجمه تخصصی، بسیاری از محققین و دانشجویان تسلط کافی برای انجام این کار را ندارند و نیاز است یک موسسه معتبر را برای ارسال سفارش ترجمه خود انتخاب کنند.

در بسیاری از این موسسات تفکیک و تمایزی بین سفارشات مهم ترجمه تخصصی و دیگر سفارشات انجام نمی پذیرد و ترجمه متون تخصصی را به مترجمی با تحصیلات عمومی زبان انگلیسی واگذار می کنند که قطعا نتیجه ای نامناسب برای مشتری به همراه دارد چرا که به عنوان مثال یک مترجم با تحصیلا عمومی عمومی زبان انگلیسی، قطعا توانایی ترجمه تخصصی متون حقوقی، عمران یا مکانیک را نخواهد داشت. اما در این بین موسساتی نیز هستند که در آن ها ترجمه متون تخصصی به نحو مناسب و درخوری برای مشتریان انجام می پذیرد.

یکی از موسسات ارائه کننده خدمات ترجمه تخصصی، پارس ترنس می باشد که در آن سفارشات ترجمه را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده و نزدیکترین و مناسب ترین مترجم به زمینه تخصصی متن برای انجام سفارش انتخاب می شود. این حساسیت در مورد سفارش ترجمه مقاله ISI از فارسی به انگلیسی بالاتر خواهد بود و فقط از مترجمین دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا همان رشته در انجام آن ها استفاده خواهد شد. ارتقای رزومه با چاپ مقاله ISI می تواند در آینده تحصیلی و شغلی افراد بسیار مهم و ضروری باشد که پارس ترنس راه آن را برای شما هموار نموده است. جهت ثبت سفارش ترجمه می توانید هم اکنون از طریق سایت ترجمه پارس ترنس اقدام و سفارش ترجمه فوری ، نیمه فوری یا غیرفوری خود را برای ما ارسال نمایید و طی چند دقیقه هزینه و زمان سفارش خود را دریافت کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: