ترجمه تخصصی مهندسی برق

سفارش ترجمه

چرا ترجمه تخصصی مهندسی برق حائز اهمیت است؟

مهندسی برق یکی از جدیدترین رشته های مهندسی است که با فناوری الکتریکی ارتباط دارد و قدمت آن به اوایل قرن ۱۹ میلادی می رسد. حیطه کاری مهندسی الکترونیک از میکروچیپ های کوچک تا مولدهای برق بزرگ است.

اولین آزمایش های الکتریکی محدود به باتری های ساده و اولیه بودند. ولی آغازگر اولین نمونه های طراحی، ساخت و تولید ابزار و سیستم ها، اجرای قانون القای مایکل فارادی بود که این قانون پایه عملکرد ژنراتورهای الکتریکی، موتورهای الکتریکی و مبدل هاست. مشخصه اصلی عصر جدید ورود الکتریسیته و برق به منازل، تجارت ها، صنایع و بسیاری از حوزه های دیگر  است. مهندسی برق ورود الکتریسیته به جنبه های مختلف زندگی جامعه انسانی را مقدور ساخته است.

با پیدایش مهندسی برق این رشته به گرایش های تخصصی مختلفی تقسیم شده است:

گرایش های مهندسی برق عبارتند از:

  • گرایش مخابرات

  • گرایش الکترونیک

  • گرایش کنترل

  • گرایش قدرت

  • گرایش سیستم های انرژی الکتریکی

  • گرایش سیستم های دیجیتال

  • گرایش بیوالکتریک

ترجمه تخصصی مهندسی برق - ترجمه مقاله برق
ترجمه تخصصی مهندسی برق
  • گرایش مخابرات

گرایش مخابرات دارای چند زیر گرایش است. گرایش های سیستم، میدان و رمز .

  • گرایش الکترونیک

زیر گرایش های طراحی آنالوگ، مدارهای دیجیتال، میکروالکترونیک در این شاخه قرار دارند. 

  • گرایش کنترل

این گرایش به کنترل فرآیندها و خروجی ها با توجه به ورودی هاشان می پردازد. کنترل تنها مختص برق نیست و در صنایع مختلف مانند صنایع نظامی، صنایع هسته ای و … کاربرد دارد.

  • گرایش قدرت

مربوط به مسائل تولید، انتقال و توزیع برق است. دو حوزه تخصصی در این گرایش عبارتند از ماشین ها الکتریکی و سیستم های قدرت.

مهندسی برق در کشور ما جزو رشته های است که بیشترین تعداد دانشجو را به خود اختصاص داده است که این دانشجویان در مقاطع مختلف جهت اهداف مختلف همچون انجام پروژه های دانشگاهی، نگارش یک مقاله و … نیاز به ترجمه متون تخصصی مهندسی برق دارند. یافتن یک مترجم حرفه ای برای ترجمه تخصصی مهندسی برق کاری دشوار است چرا که بسیاری از مترجمینی که به اسم ترجمه تخصصی و روان، اقدام به ترجمه مقاله یا متن مهندسی برق می نمایند دارای تحصیلات عمومی در حوزه زبان همچون مترجمی زبان هستند که قطعا آشنایی کافی به متون مهندسی برق و اصطلاحات این رشته ندارند و نمی توانند ترجمه ای مطلوب را به مشتری تحویل دهند.

در ترجمه فارسی به انگلیسی این موضوع حساس تر خواهد بود چرا که مترجم باید اطلاعات جامعی در مورد ساختار و واژگان تخصصی هر دو زبان فارسی و انگلیسی داشته باشد تا بتواند متن فارسی را به انگلیسی برگرداند. حتی حساسیت زمانی بالاتر نیز میرود که فردی بخواهد مقاله ای در یک ژورنال مطرح مهندسی برق به چاپ رساند. ژورنال هایی همچون IEEE Transactions on Automatic Control ، International Journal of Robust and Nonlinear Control ، IEEE Communications Surveys and Tutorials ، IEEE Wireless Communications و … چاپ یک مقاله در این ژورنال های معتبر نیازمند ارائه متنی روان و فاقد هر گونه اشتباه چه از بعد ساختار زبان و چه از بعد اصطلاحات تخصصی برق می باشد.   

ترجمه تخصصی مهندسی برق - ترجمه آنلاین برق
ترجمه تخصصی مهندسی برق

پارس ترنس با غربال کردن صدها مترجم متقاضی در طی فعالیت خود و از طریق برگزاری آزمون توانسته است گروهی از مترجمان با تجربه و حرفه ای در تمامی حوزه های تخصصی را با خود همراه کند. تعهد و کیفیت کار مترجم دو معیار اصلی در گزینش مترجم در پارس ترنس بوده است. بکارگیری این مترجمان حرفه ای ما را در ارائه خدمات ترجمه در بالاترین سطح در تمامی رشته ها از جمله ترجمه تخصصی مهندسی برق توانا ساخته است.

در رشته مهندسی برق پارس ترنس دارای ۶۰ مترجم زبده می باشد که می توانند سخت ترین متون این رشته در هر مقطعی را با بالاترین کیفیت ترجمه نمایند. ترجمه تخصصی برق از انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی توسط این مترجمین متعهد و حرفه ای در گروه ترجمه تخصصی برق پارس ترنس قابل انجام است:

ترجمه تخصصی مهندسی برق گرایش الکترونیک

ترجمه تخصصی برق گرایش سیستم های انرژی الکتریکی

ترجمه تخصصی مهندسی برق گرایش کنترل

ترجمه تخصصی برق گرایش سیستم های دیجیتال

ترجمه تخصصی مهندسی برق گرایش مخابرات

ترجمه تخصصی برق گرایش بیوالکتریک

ترجمه تخصصی مهندسی برق گرایش قدرت

در صورتی که متن یا مقاله ای مربوط به رشته برق دارید و به دنبال مترجم حرفه ای جهت انجام سفارش خود هستید؛ کافی است در سایت ما ثبت سفارش نمایید. تنها چند کلیک تا دسترسی به چنین مترجمی فاصله دارید.

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق از طریق لینک بالای همین مطلب امکان پذیر است.

link: https://parstrans.net/%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82/